Locale Altele
Vineri, 25 Octombrie 2024
Vin, 25 Oct 2024
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Reabilitări, numa’ câte-un pic
Florin Răchitan  - Miercuri, 7 Martie 2012

Mult trâmbiţatele reabilitări ale unor artere importante de circulaţie în Satu Mare se vor face începând cu această primăvară, dar cu ţârâita.

Primarul Iuliu Ilyes a anunţat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că unele dintre cele mai importante investiţii în infrastructura rutieră sătmăreană vor fi realizate doar parţial, din diverse motive.

 

De exemplu, drumul spre Sătmărel nu va mai putea fi reabilitat din banii promişi de fostul ministru al Dezvoltării Regionale, Elena Udrea, deoarece, aşa cum era oarecum de aşteptat, programul de reabilitare a 10.000 km de drumuri locale, în care era inclus şi cel de la Sătmărel, a fost blocat de noul guvern.

 

În condiţiile în care Primăria Satu Mare nu are la dispoziţie cel puţin 12 milioane lei pentru a reface complet cei 8 km de drum spre Sătmărel (cam atât e bugetul pe un an de zile pentru întreţinerea tuturor străzilor din oraş), soluţia agreată în prezent este executarea de lucrări de reparaţii de către firma Tehnic Asist, folosind o tehnologie inovatoare ce ar costa cam 5 milioane de lei, urmând ca banii aceştia să fie plătiţi în rate în următorii 4 sau 5 ani.

 

Cu alte cuvinte, Tehnic Asist va repara drumul respectiv pe datorie, dar măcar lucrările vor începe în această primăvară şi probabil se vor finaliza până în luna iulie sau august.

 

Tot din lipsă de bani s-a renunţat şi la reabilitarea integrală a Drumului Careiului pe toată lungimea până la ieşirea din oraş, însă din banii pe care îi are la dispoziţie Primăria Satu Mare se vor putea efectua în acest an lucrări pe tronsoanele cuprinse între Intersecţia Burdea, trecând pe la Intersecţia Crinul până la intersecţia cu strada Brânduşa, urmând ca restul bulevardului, până la ieşirea din oraş, să fie finalizat în cursul anului viitor.

 

Bugetul de austeritate, dar şi motive birocratice care ţin de pregătirea documentaţiei, fac imposibilă reabilitarea Corso-ului aşa cum şi-ar fi dorit primarul Iuliu Ilyes, cu „ascunderea” cablurilor din Centrul Vechi în subteran. Totuşi, Corso va primi pavaj nou în acest an, pentru a acoperi gropile de acum, urmând ca peste doi sau trei ani să se reabiliteze complet acest spaţiu de promenadă.

 

De asemenea, în acest an vor mai fi reparate străzile George Coşbuc, Iancu Jianu, Martirilor Deportaţi, Anton Pann şi Grigore Ureche, precum şi trotuarele din Micro 16 şi cartierele Carpaţi I şi II.

1609 vizite
Distribuie pe